Udgivet i Leg og Læring

9 balancelege, der styrker grovmotorikken (2-5 år)

Af Kid.dk

Kan dit barn stå helt stille på ét ben som en flamingo, balancere på en stuebygget “klippesti” eller holde en ballon i luften, mens gulvet forvandles til glødende lava? De færreste 2-5-årige kan - endnu! Men med de rigtige lege bliver balance både sjovt, udfordrende og baner vejen for stærkere grovmotorik, bedre kropskontrol og større selvtillid.

I denne artikel guider KID Univers dig gennem 9 gennemtænkte balancelege, der kan sættes i gang med en håndfuld puder, lidt malertape og masser af fantasi. Vi dykker ned i:

  • Trin-for-trin instruktioner, der er lige til at følge
  • Variationer for både de helt små (2-3 år) og børnehavebørnene (4-5 år)
  • Smarte sikkerhedstips, så legen føles tryg for både børn og voksne
  • Læringsmål, der stimulerer vestibulærsansen, koordination og koncentration

Fra stuen til haven - fra malertape-linjer til naturens træstammer - du får idéerne, materialerne og motivationen til at hjælpe dit barn med at slå krop og sanser helt ud i fuldt flor.

Er du klar til at gøre balancen til en leg? Snør (bare tæerne), og lad os hoppe direkte ind i de sjove øvelser!

Balancesti i stuen

En balancesti af hverdagsting er en hurtig og sjov måde at forvandle stuen til et lille motorik­landskab. Aktiviteten aktiverer især barnets vestibulære sans, muskel-led-sans og generelle kropskontrol - uden at kræve avanceret udstyr.

Materialer

  • 4-6 store puder eller sofahynder
  • 3-4 tykke bøger (hardbacks eller billedbøger)
  • Rulle malertape (skånsom for gulve)
  • Evt. et tæppe som “start” og “mål”

Sådan bygger i stien

  1. Planlæg ruten: Marker en zigzag- eller S-formet linje på gulvet med malertape. Sæt tape­strimlerne med ca. 15 cm mellemrum, så børnene tydeligt kan se, hvor de skal gå.
  2. Læg skiftende underlag:
    • Puder = blødt og let ustabilt
    • Bøger (med forsiden nedad) = fast og smalt
    • Tape alene = helt plant gulv - god til overgang
  3. Test og justér: Gå selv banen igennem én gang for at sikre, at intet glider.
  4. Start legen: Lad barnet gå fra start til mål - langsomt i begyndelsen.

Niveauforskel 2-3 år & 4-5 år

AlderFokusEkstra udfordringer
2-3 år Sjov og tryg oplevelse, “følg linjen”
  • Hold en voksen i hånden over puder
  • Sæt puder tættere (max 10 cm mellemrum)
4-5 år Præcision & tempo­skift
  • Hæl-tå-gang på bøgerne
  • Bære en ærtepose på hovedet
  • Gå baglæns fra mål til start

Sikkerhed

  • Sørg for mindst 30 cm fri gulvplads på hver side af stien til “afsats”.
  • Anvend skridsikre puder eller placer et skridsikkert tæppe under dem.
  • Stå tæt på barnet ved de smalle bog-segmenter - en hånd på skulderen er nok støtte.
  • Fjern løse tæpper eller legetøj rundt om banen.

Læringsmål

  • Vestibulær sans: Barnet registrerer balanceforskelle på blødt vs. hårdt underlag.
  • Kropskontrol: Træner koordination af små fodjusteringer og kerne­muskulatur.
  • Motorisk planlægning: Barnet forudser, hvor fødderne skal placeres næste gang.
  • Selvtillid & vedholdenhed: At “klare banen” giver hurtig mestringsfølelse.

Tip: Tag tid på turen og lad barnet selv foreslå ændringer i ruten - det øger både motivation og kreativ problemløsning.

Gå på line med malertape

Malertape er et fantastisk, billigt redskab til at trylle stuegulvet om til en balancebane. Aktiviteten kræver kun ganske lidt plads og kan let tilpasses både 2-3-årige og 4-5-årige.

Sådan laver du linjerne

  1. Læg 3-5 meter malertape på gulvet i forskellige mønstre:
    • Lige linje - god intro for de yngste.
    • Zigzag - små, skarpe sving.
    • Bue/kurve - bløde retningsskift.
    • Spiral eller cirkel - ekstra udfordring for de ældre.
  2. Marker start og slut med farvet tape eller et piktogram, så børnene tydeligt ser ruten.
  3. Fjern løse tæpper og sørg for skridsikkert underlag.

Fodplacering & teknik

  • Hæl-tå-gang: Sæt hælen på linjen først, rul over til tæerne. Øger stabilitet og kropskontrol.
  • Blik frem: Opmuntr barnet til at kigge 1-2 meter frem i stedet af ned på fødderne - det forbedrer balancen.
  • Arme ud til siden: Som “flyvevinger” for at udligne små vip.

Tempo- og retningsleg

LegInstruktionMotorisk fokus
SkildpaddeGå så langsomt som muligt fra start til slut.Kropskontrol, muskeludholdenhed
HareGå hurtigt uden at træde udenfor linjen.Reaktionsbalance
Baglæns sneglGå baglæns hele vejen.Vestibulær sans, rumfornemmelse
Lys-slukVoksen kalder “drej!”, og barnet skifter retning.Retningsskift, fokus

Balanceudfordringer

  1. Én fod på linjen - den anden “sejler” ved siden af.
  2. Hæl-tå med lukkede øjne (kun 4-5 år, kortvarigt, voksen tæt på).
  3. Baglæns gang hele banen.
  4. Ærtepose-mission:
    • Niveau 1: Ærtepose på håndryg.
    • Niveau 2: Ærtepose på hovedet - mister man den, starter man forfra.

Differentiér efter alder

  • 2-3 år: Brug bred tape (5 cm), korte baner og tillad, at de sætter hele foden ved siden af linjen, hvis balancen glipper.
  • 4-5 år: Smal tape (3 cm), længere sekvenser, baglæns/one-foot-sektioner og små “stopzoner”, hvor barnet skal stå stille på ét ben i 5 sek.

Læringsmål

Aktiviteten styrker primært vestibulær sans, kropsfornemmelse og bilateral koordinering. Derudover trænes koncentration, turtagning og selvtillid - en vigtig cocktail for den videre motoriske udvikling.

Sikkerhedstip: Hav en voksen i nærheden, særligt ved baglæns leg eller lukkede øjne. Brug kun malertape, der er let at fjerne, og undgå glatte gulve som nypoleret parket.

Trædesten over ‘lava’

Forestil jer, at stuegulvet er en glødende lavastrøm, og de eneste sikre punkter er små “sten”, som børnene selv placerer. Øvelsen træner både mod, balance og grovmotorisk planlægning.

Materialer

  • 10-15 papirtallerkener, skumplader eller skridsikre badeværelsesmåtter
  • Tape eller antiskrid-strips (hvis gulvet er glat)
  • Evt. en kurv til “reser­ve­sten”

Sådan gør i

  1. Placer 3-4 “sten” tæt sammen som startzone. Resten lægges i en stak ved siden af.
  2. Forklar, at børnene kun må røre gulvet, hvis de står på en sten - ellers “falder” de i lavaen.
  3. Ét barn ad gangen hopper videre ved at:
    1. Vurdere afstanden til næste sten.
    2. Øve kraft i afsættet og blød landing med bøjede knæ.
    3. Sikre balancen før næste spring.
  4. Når alle sten er brugt, skal gruppen samarbejde: Børn bagerst rækker en sten frem til forreste barn, som lægger den fremad og hopper videre.

Afstands­variation & progression

AlderAfstand mellem stenEkstra udfordring
2-3 år½ skridtHop to-fods eller gå
4-5 år1-1½ skridtHop ét-bens, roter 180° i luften eller land på hæl-tå

Samarbejds­­opgaver

  • Færgen: Ét barn er “kaptajn” og bestemmer, hvor næste sten skal placeres.
  • Transportbånd: Børnene sender stenene fremad som et bånd - ingen må springe over et led.
  • Blind lava: Ét barn har lukkede øjne, og holdet guider med ord - udvikler retningsforståelse og tillid.

Sikkerhedstips

  • Læg always en skridsikker måtte eller tape under papirtallerkener på glatte gulve.
  • Hold max 3 børn på banen ad gangen for at undgå sammenstød.
  • Ved udendørs leg: vælg jævnt, tørt underlag (fliser, græs).

Motoriske læringsmål

  • Forbedre grovmotorisk planlægning: barnet analyserer afstand og rækkefølge.
  • Styrke core og benmuskler gennem kontrollerede hop og landinger.
  • Træne reaktionsbalance: hurtige vægt­skift når stenen flyttes.
  • Understøtte sociale færdigheder via samarbejde og problemløsning.

Flamingo-frys (stå på ét ben)

Forestil jer en flok lyserøde flamingoer på savannen: elegant løftede ben, ranke rygge og fuld koncentration. Sådan er grundideen i Flamingo-frys - en simpel musikleg, der giver intens træning af balanceevne, kropskontrol og fokus for børn i alderen 2-5 år.

Sådan gør i

  1. Sæt scenen: Ryd gulvet for legetøj og sørg for et skridsikkert underlag. Vælg glad musik med tydelig rytme.
  2. Varm op: Gå, vrik eller dans rundt i rummet til musikken.
  3. Stop musikken! Når den voksne trykker på pause, skal alle:
    • Løfte ét ben (knæet cirka i hoftehøjde).
    • Finde ro i kroppen og fryse, indtil musikken starter igen.
  4. Gentag 8-10 runder, eller så længe børnene holder motivationen.

Tekniknøgler

  • Balance på ét ben: Placér støttefoden i hoftebreddes afstand, spred tæerne let og “skru” foden ned i gulvet.
  • Armplacering: Lad armene stritte ud til siden som flamingovinger for yderligere stabilitet. Opmuntr de ældre børn til at prøv med hænderne på hofterne for ekstra udfordring.
  • Kropsholdning: Ret ryggen, kig lige frem og spænd let i mave/ryg for at holde tyngdepunktet centralt.

Progressioner

  1. Luk det ene øje under frys. Udelukkelsen af synsinput tvinger det vestibulære system på overarbejde.
  2. Tæl langsomt baglæns fra 5 eller 10, mens børnene står på ét ben.
  3. Rolige bevægelser med det løftede ben: Tegn små cirkler i luften med tæerne.
  4. “Stille flamingo” - hænderne på hovedet eller bag ryggen for at fjerne armhjælpen.

Tidsintervaller & sværhedsgrad

Aldersgruppe Starttid (sek.) Mål efter øvelse (sek.)
2-3 år 2-3 5
3-4 år 3-4 7-8
4-5 år 4-5 10-12

Fokus & koncentration

Den pludselige overgang fra bevægelse til stilstand skærper børnenes opmærksomhed. Brug evt. små “hemmelige signaler” (f.eks. et bestemt håndklap), så børnene skal lytte ekstra godt efter. Ros for rolig vejrtrækning og “stille fødder”, når de lykkes.

Sikkerhedstips

  • Hold passende afstand mellem børnene, så de ikke støder ind i hinanden, når balancen glipper.
  • Anvend musikpauser på max. 15 sek. for at undgå udtrætning og fald.
  • Lad nybegyndere støtte sig let til en væg eller en voksens hånd de første runder.

Bonusidé: Tag legens flamingo-tema med udendørs på græsplænen eller i sand, hvor blødere underlag både forøger udfordringen og reducerer risikoen for knubs.

Ballonbalance

En farverig ballon er et fantastisk redskab til at træne balance uden at børnene opdager, hvor meget de arbejder med både krop og hjerne. Øvelsen kombinerer hånd-øje-koordination og små skift i tyngdepunktet, mens barnet holder sig inden for et afgrænset område - fx en malertapelinje, en balancering på en pude eller inde i en hulahopring.

Det skal i bruge

  • 1-2 latexballoner (gerne forskellige farver)
  • Et underlag til balance: valg efter niveau
    • Malertape-linje på gulvet
    • En ikke-for-høj sofapude
    • En hulahopring eller tegn en cirkel med tape/kridt
  • Evt. stopur eller telefon til tidsintervaller

Sådan gør i - Trin for trin

  1. Placer barnet på den valgte balancezone og forklar, at fødderne helst skal blive dér hele tiden.
  2. Kast ballonen let op og bed barnet slå den videre med hænderne, så den ikke rører gulvet.
  3. Ros for hver berøring, og hjælp barnet med små justeringer af fødder eller arme, hvis balancen skrider.
  4. Fort­sæt i 20-30 sekunder ad gangen, eller så længe koncentrationen holder.

Variationer & progression

Alder/niveau Udfordring Fokus
2-3 år Én ballon, begge hænder fri. Voksen kan sparke blidt ballonen tilbage. Sikre slag, holde fødderne stille, grundlæggende koordinering.
4-5 år
  • Skiftevis højre/venstre hånd
  • Klap én gang inden hvert slag
  • To balloner i spil samtidig
Retningskontrol, tyngdepunktsskift, hurtigere reaktioner.

Gør legen ekstra spændende

  • Farvekode: Sig “rød = en finger” eller “blå = hovedet” for hurtige regelskift.
  • Stop-musikken: Når musikken stopper, skal ballonen gribes og barnet fryse.
  • Hold afstand: Sæt flere børn i ringe ved siden af hinanden og se, hvem der kan holde deres ballon længst i luften.

Sikkerhed & rolig spillestil

  • Brug rolige slag - ingen vilde smash, så ballonen ikke flyver ud af rækkevidde.
  • Sørg for skridsikkert gulv og fjern løse legetøjsting omkring balancezonen.
  • Stå tæt på de mindste og vær klar til at støtte i hoften, hvis de mister balancen.

Læringsmål

  • Styrke den vestibulære sans gennem små, kontrollerede vægtskift.
  • Forbedre hånd-øje-koordination og reaktionstid.
  • Øge kropsbevidsthed: barnet mærker, hvordan tæer, knæ og hofter arbejder sammen for at holde balancen.
  • Træne koncentration og vedholdenhed i op til 1 minut ad gangen.

Hop fra ring til ring

Enkel, pladsbesparende og sjov - Hop fra ring til ring giver børn mulighed for at øve koordination, eksplosiv styrke og præcis landingskontrol. Brug hulahopringe i forskellige farver eller markér cirkler på gulvet med malertape. Aktiviteten kan tilpasses både små (2-3 år) og større (4-5 år) børn ved at justere afstand, rytme og sværhedsgrad.

Materialer

  • 4-8 hulahopringe eller malertape til at lave cirkler (⌀ ca. 40-60 cm).
  • Evt. farvede mærkater til ringene - hjælper med sekvenser og farvekoder.
  • Stopur eller rytmetromme/klappetaktsang til rytmelege.

Sådan gør i - Trin for trin

  1. Læg ringene på gulvet i en straight line, zigzag eller cirkel. Start med 30-40 cm mellemrum.
  2. Vis børnene, hvordan de:
    • hopper med to samlede fødder, lander med bløde knæ og armene frem.
    • senere tester ét-benshop (skift ben hver ring).
  3. Lad ét barn hoppe ad gangen, mens de andre hepper - det skaber ro og sikkerhed.
  4. Gentag banen 3-5 gange pr. barn, før I øger udfordringen (se “Progression”).

Landingskontrol - Huskeregler

FokuspunktForklaring til barnet
Bløde knæ“Som om du lander på en trampolin - ikke stive ben.”
Arme fremHjælper med balance og dæmper fald.
Blik fremadUndgå at kigge ned i hver ring - brug periferisyn.

Farvekoder & sekvenser

Sæt farvede klistermærker på ringene eller brug tape i flere farver:

  • Rød: hop med to fødder.
  • Blå: hop på højre fod.
  • Grøn: hop på venstre fod.
  • Gul: drej 180° i luften.

Børnene skal huske rækkefølgen - god træning af arbejdshukommelse.

Progression & rytmelege

  • Øg afstand mellem ringene (5-10 cm ad gangen).
  • Lav et “trafiklys”: Voksen klapper i forskelligt tempo - ét klap = hop, to hurtige = pause.
  • Anvend musik: Hop kun på slaget, frys når musikken stopper.
  • Sæt ringene i talrækker (1-2-3) og lad barnet tælle højt ved hvert hop.

Alders­tilpasning

2-3 år:

  • Ringene tættere (max 20-30 cm).
  • Kun to-benshop; ét-bens øves evt. med håndhold fra voksen.
  • Max 3-4 runder - afslut med rolig stræklege.

4-5 år:

  • Øg afstand til 40-60 cm og introducér zigzag.
  • Ét-benshop, drejninger og farvekodede sekvenser.
  • Brug stopur: “Kan du klare banen på under 20 sek. uden at træde udenfor?”

Energistyring & sikkerhed

  • Marker en “ventelinje” 1 m bag ringene - her står børnene, indtil det bliver deres tur.
  • Brug skridsikkert underlag og sørg for god afstand til møbler/vægge.
  • Afslut med en cool-down: alle ligger på ryggen i hver sin ring og trækker vejret dybt.

Skildpaddeparade (noget på hovedet)

Øvelsen træner kropsholdning, kerneaktivering og fin balancekontrol. Barnet lærer at stabilisere hoved og overkrop samtidig med, at fødderne bevæger sig langsomt og kontrolleret - ligesom en rolig skildpadde.

Materialer

  • 1 pude, let bold eller blød stofpose pr. barn (2-3 år)
  • 1 flad bog eller lille bakke pr. barn (4-5 år)
  • Malertape eller hulahopringe til at markere en bane med lige stræk og sving
  • Evt. kegler eller bamser som “forhindringer”
  • Et start- og stop-signal (fløjte, klap eller ord som “start/stop”)

Sådan gør i

  1. Placér genstanden midt på barnets hoved. Hjælp med hænderne først, men slip så hurtigt som muligt.
  2. Aktivér “skildpadde-kernen”: Bed barnet spænde let i mave og ryg, strække ryggen og kigge lige frem.
  3. stille og roligt fremad på den markerede bane. Mind børnene om korte, bløde skridt.
  4. Når du giver stop-signalet, skal alle fryse uden at tabe genstanden. Når du siger “kryb videre”, fortsætter de.
  5. Sving: Lad banen bøje til højre/venstre. Tip: Lad armene glide ud som “skildpaddeben” for ekstra balance.
  6. Aflevering/relay: Ved banens ende lægger barnet genstanden på en bakke, hvorefter næste barn “arver” den og går tilbage.

Variationer & progression

IdéTræningsfokus
Gå baglæns eller på tæerVestibulær sans & muskelkoordination
Kryds et “zigzag” af tapeRotation & tyngdepunktsskift
Hold hænderne på ryggenØget kernekrav - ingen armsving
Samarbejdsstafet: to og to med én pude imellem pandenTeamwork & rytmekontrol

Tips til de yngste (2-3 år)

  • Vælg store, bløde puder; de falder langsomt og føles mindre skræmmende.
  • Lad barnet starte siddende eller knælende, så det mærker balancen uden at gå.
  • Ros for forsøg - ikke kun for at lykkes. Korte “mini-ture” på 3-4 skridt er nok i starten.

Sikkerhed & voksenrolle

Hold banen fri for glatte underlag. Stil dig tæt på barnet i starten for at forhindre hårde fald. Mind børnene om at give plads til hinanden og at samle genstanden op med bøjede knæ.

Bonus: Afslut med en “skildpadde-stretch”, hvor alle ligger på ryggen og trækker knæene ind til maven - perfekt til at afspænde de kernemuskler, der netop har arbejdet.

Pudesurf (reaktionsbalance)

Forestil jer en surfbræt-oplevelse midt i stuen, hvor barnet finjusterer sin balance ved at reagere på bittesmå, uforudsigelige bevægelser. Pudesurf er legende, udfordrende og kan tilpasses både de helt små (2-3 år) og de ældre børnehavebørn (4-5 år).

Det skal i bruge

  • 1 stor, fast sofapude eller en sammenrullet yogamåtte (gerne skridsikker bund).
  • Et blødt gulvtæppe eller legemåtte under puden for ekstra sikkerhed.
  • En voksen “bølge­skaber”, som står ved siden af barnet med en hånd klar ved skulderen.

Sådan gør i - Trin for trin

  1. Læg puden midt på det bløde underlag.
  2. Hjælp barnet op at stå med let bøjede knæ og blikket fremad.
  3. Den voksne placerer en støttende hånd let på barnets skulder - klar til at gribe.
  4. Start med mikrobevægelser: Skub let til puden fra forskellige sider eller vip den en anelse ved at trykke i hjørnerne.
  5. Opfordr barnet til at balancere uden at hoppe ned ved at flytte vægten fra fod til fod.
  6. Hold korte “surf­sessioner” på 10-20 sek. og sæt derefter puden stabilt igen, så barnet kan træde ned.

Trinvis sværhedsgrad

Niveau Beskrivelse Anbefalet alder
1. Strandkanten Puden holdes næsten stille. Barnet holder evt. den voksnes hånd. 2-3 år
2. Små bølger Let vuggen og små side­skub. Hænder fri, men voksen klar ved skulderen. 3-4 år
3. Store dønninger Skiftende tryk i puden, korte stop/start-ryk, evt. øjne lukkede i 3 sek. 4-5 år

Sikkerhedstips

  • Fødderne skal være barfodede eller i skridsikre strømper.
  • Hold altid en hånd i “rednings­afstand” - helst ved barnets skulder eller overarm.
  • Stop legen straks, hvis puden glider; ret den til før I fortsætter.
  • Maks. én surfer ad gangen på puden.

Hvad lærer barnet?

  • Reaktionsbalance: Hurtig tilpasning til uforudsigelige bevægelser.
  • Tyngdepunkts­kontrol: Barnet flytter vægten bevidst fra hæl til tå og side til side.
  • Krops­bevidsthed: Fornemmelse for led og muskler, når underlaget “lever”.
  • Tryghed i bevægelse: Oplevelsen af, at en voksen støtter - men ikke holder fast - styrker selvtilliden.

Slut af med et “high five” og lad barnet mærke, hvor roligt gulvet føles bagefter. Kontrasten forstærker oplevelsen af egen kropskontrol - og giver lyst til endnu en tur på bølgerne!

Naturbalance: kantsten og træstammer

Naturen er det bedste gratis legeredskab - og kantsten, lave mure eller væltede træstammer (gerne i skovbunden) fungerer som naturlige balancebomme, der pirrer barnets nysgerrighed og giver masser af sansestimulering.

Sådan gør i

  1. Find ruten
    Led efter stabile, lave elementer: en bred kantsten langs en sti, en lav støtte­mur, en stamme med barken intakt. Tjek at de ikke er fugtige, isglatte eller rådne.
  2. Sikkerheds­tjek
    Aftal klare grænser (fx “vi leger kun på kantstenen væk fra trafikken”) og hold hånd-i-hånd med de mindste (2-3 år). Lav evt. et hop-ud-ord, som barnet kan sige, hvis det mister balancen.
  3. Kig-fremad-teknikken
    Vis barnet, at det hjælper at kigge 1-2 skridt frem i stedet for ned på fødderne. Det stabiliserer hovedet og forbedrer balancen.
  4. Gå, stop, vend
    Start med at gå roligt fra A til B. Udvid med stop-tegn (“frys”), sving, eller at vende rundt på en ‘parkerings­plads’ (en bredere del af ruten).
  5. Variation i terræn
    Prøv ruter med små højdeforskelle, ujævn bark, grus under fødderne eller bløde skovbunds­nåle. Jo flere underlag, desto bedre træning af proprioception.

Differentiér efter alder

AlderUdfordringStøtte
2-3 år Gå hånd-i-hånd på brede kantsten. Placer “pitstop”-felter hvor barnet må sætte begge fødder.
Ekstra: Syng en sang imens for at holde tempoet roligt.
Hold hånd eller arm; stå på den lave side af kanten.
4-5 år Gå hæl-tå, bakke, balancere med en lille grankogle på hovedet, eller spring over små huller i stammen. Stå tæt, men giv barnet frihed; brug verbale cue’s i stedet for fysisk støtte.

Årstids­idéer

  • Forår: Balancer hen til de første anemoner og snak om farver og dufte.
  • Sommer: Gå barfodet på varme kantsten - god taktil stimulering (tjek for skarpe sten).
  • Efterår: Læg blade op som “trin”, som barnet skal træde på; lyt til lyden af knasende blade.
  • Vinter: Vælg tørre dage eller brug sand på glatte sten; øv korteafstandsgang med ekstra støtte.

Lærings­mål & sansestimulering

Aktiviteten træner:

  • Vestibulær sans - barnet justerer balancen, når underlaget vipper eller skråner.
  • Proprioception - fødderne mærker ujævnheder, hvilket styrker kropsfornemmelsen.
  • Visuel planlægning - at kigge frem og udvælge sikre skridt.
  • Kognitiv kontrol - regler for færdsel og tur­tagning skærper opmærksomheden.

Gode regler for færdsel

  1. Stop altid før vej eller cykelsti - aldrig balancere i nærheden af trafikken.
  2. Kun én ad gangen på smalle stammer; vent på din tur.
  3. Fodtøj med god sål, særlig efter regn.
  4. Tjek ruten hver gang - naturen ændrer sig.

Ved at benytte naturens egne balancebaner får barnet rig mulighed for at udfordre kroppen, skærpe sanserne og opleve årstidernes skiften - alt imens I får frisk luft og kvalitetstid sammen.

Find det du mangler på kid.dk

Vi hjælper dig med at finde de bedste produkter til de bedste priser. Vi har samlet mere end 57.271 produkter fra mere end 461 forhandlere, så du nemt kan finde det du leder efter. Vi har også samlet mere end 163.264 priser, så du kan sammenligne priser og finde det bedste tilbud. Alle priser er senest opdateret 2025-12-26 10:10:49.

11
Kategorier
200
Produkttyper
57.271
Produkter
461
Forhandlere
163.264
Priser

Vi tager forbehold for fejl og mangler i priser og produktinformation. Alle priser er inkl. moms og ekskl. fragt.